Stacja kolejowa na Gaju już za dwa lata?

Według zapewnień magistratu do końca 2020r. pojedziemy wyremontowaną linią kolejową z wrocławskiego Dworca Głównego do Świdnicy. Co jednak ważne pociągi na swojej trasie zatrzymywać będą się na stacjach kolejowych na południu miasta, w tym. m.in. przy ul. Bardzkiej/Buforowej oraz Grota-Roweckiego.

Nasyp kolejowy na południu Gaju. To magistrala towarowa. Pociągi pasażerskie poruszać się będą po położonych obok, pod wiaduktem torach kolejowych przecinających m.in. ul. Buforową i Grota Roweckiego.

Pod koniec stycznia samorząd województwa podjął decyzję o dołożeniu brakujących środków (ok. 42 mln zł) do remontu linii kolejowej Wrocław – Sobótka – Świdnica.

Pociągi – do Świdnicy (a także Sobótki, Bielan Wrocławskich i południowych osiedli Wrocławia) mają zacząć kursować na przełomie 2020 i 2021r, czyli za niespełna 2 lata. Cała inwestycja warta będzie ok. 245 mln zł. Docelowo wyremontowana trasa ma połączyć Trzebnicę, Wrocław, Kobierzyce, Sobótkę oraz Świdnicę. Czas przejazdu na całej trasie wynieść ma ok 65 minut.

Przejazd kolejowy przy Buforowej – to tutaj kursować mają pociągi na nowej relacji

W okolicach Gaju pociągi Kolei Dolnośląskich (które będą obsługiwać połączenia) zatrzymają się na stacjach: Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego, Wrocław Partynice przy ul. Zwycięskiej oraz Wrocław – Tarnogaj przy ul. Bardzkiej/Buforowej.

Dodatkowo zaplanowana jest budowa peronów dla każdego kierunku ruchu na wyżej wymienionych stajach.

Linię obsługiwać mają nowoczesne, spalinowe szynobusy.

Zdjęcie z serwisu www.kolejedolnoslaskie.pl

Według założeń Kolei Dolnośląskich oraz Urzędu Marszałkowskiego połączenie ma pomóc w odkorkowaniu południowej części Wrocławia oraz dróg dojazdowych z podwrocławskich miejscowości.

Author: Piotr Nawrotek

Share This Post On